Profile4sport

Vragen?

Locatie

Singel 59a Woerden

Contact

T. 06-26746010
M. info@kintaiko.nl

FaceBookTwitterYoutubeInstagram

Conditie/CrossTraining

Conditie/CrossTraining is een back to basics trainingsvorm die wij aanbieden voor iedereen vanaf 17 jaar, ongeacht je fysieke gesteldheid en voor iedereen op eigen niveau. In tegenstelling tot andere fitnesstrends maakt Conditie/CrossTraining jou daadwerkelijk fit! Dit doen we door alle trainingen aan drie voorwaarden te laten voldoen, namelijk: 

  •  Altijd gevarieerd
  •  Hoge intensiteit
  •  Alleen functionele bewegingen

Fitheid

Fitheid is gedefinieerd in tien aspecten. Bij ons train je deze alle tien. Dat wil zeggen dat je een echte all-round sporter wordt, een manusje van alles! 

Organisch (Verbetering door training)

  1. Cardiovasculair vermogen
  2. Uithoudingsvermogen 
  3. Kracht 
  4. Flexibiliteit

Organisch & Neurologisch (Verbetering door training & oefening)

  1. Vermogen
  2. Snelheid

Neurologisch (Verbetering door oefening) 

  1. Wendbaarheid
  2. Balans
  3. Coördinatie
  4. Nauwkeurigheid

Verloop van een workout:

Warm up - Skills - WOD - Cooldown

Warm up

Je lichaam moet je zien als een koud elastiek. Begin er maar eens aan te trekken en je zult zien dat het elastiek stug is met weinig rek. Als je zelfs te hard trekt, dan scheurt het elastiek. Om te voorkomen dat dit met je lichaam gebeurd doen we een goede warming up. Nu is het elastiek warm en kan je deze al een stuk verder uit elkaar trekken!

Skills:

Voor bepaalde bewegingen in de WOD is goede techniek essentieel. Zonder goede techniek maak je je lichaam kapot en met een goede techniek maak je je lichaam sterker. Tijdens de skills wordt iedereen gecorrigeerd totdat hij/zij en juiste techniek heeft om veilig mee te werken in de WOD. 

WOD (Workout Of the Day): 

This is the moment! Tijdens de workout geef je alles wat je hebt om beter te worden. Deze WOD verschilt elke keer weer en is nooit hetzelfde, tenzij we de workout als meting gebruiken om je verschil met de vorige keer te zien! De workouts variëren vaak tussen de acht en de dertig minuten. Tijdens de WODs maken wij gebruik van onze unieke stellage, olympic bars, boxes, kettlebells, speedropes en nog veel toys for boys (&girls)!

Cooldown: 

Tijdens het sporten produceert je lichaam afvalstoffen. Hoe meer deze in jouw lichaam zitten, hoe erger de spierpijn is je ervaart. Om er voor te zorgen dat dit in zo min mogelijke mate voor komt doen we na de WOD een cooling down die voor een betere doorbloeding zorgt en al een deel van die afvalstoffen verwerkt, minder spierpijn dus!